Powered by Smartsupp
5% تخفیف ویژه خرید آنلاین بهاره

برخی از سایت های علمی فرش دستباف

برای درک مناسب از موضوعات علمی فرش دستباف برخی از سایت های مفید را به علاقه مندان معرفی می کنیم.

مجلات و مقاله های علمی فرش ایرانی

درباره نشریه گلجام

انجمن علمی فرش ایران در راستای انجام وظایف خود،‌در سال ۱۳۸۴ با اخذ مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۱۳۵۸/۲۹۱۰/۳ مورخ ۸۳/۲/۱۷ اولین نشریه دارای درجه علمی- پژوهشی در زمینه فرش دستباف با نام فصلنامه «گلجام» را راه اندازی نمود و در حال حاضر نیز موفق به تمدید این مجوز تا دی ماه سال ۱۳۹۲شده و به کار خود ادامه می دهد. در این مجله نتیجه پژوهش ها و تجربه های علمی در زمینه فرش و سایر زیراندازها و توسعه دانش در این زمینه به ویژه در یکی از موضوعات طرح و نقش ، رنگبندی،‌رنگرزی، بافت، مرمت، مواد اولیه، اقتصاد و بازرگانی، مدیریت، تاریخ و فرهنگ،‌جامعه شناسی و مردم شناسی فرش منتشر می گردد. نوشتارهای پژوهشی، تحلیلی،‌نقد کتابهای علمی- هنری و گزارش های علمی- هنری در زمینه فرش و زیر اندازها نیز پس از داوری و تصویب در هیات تحریریه قابل انتشار است.

https://goljaam.icsa.ir/ 

درباره انجمن علمی فرش ایران

در نخستین همایش ملی فرش در آموزش عالی که در مهرماه سال ۱۳۷۹ با شرکت تمام دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش‌عالی ذیربط، وزارتخانه‌ها و همچنین جمعی از محققان، مؤلفان و هنرمندان فرش کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد، ضرورت وجود یک نهاد علمی به‌طور جدی احساس شد. پس از پیگیری و مکاتبات بسیار، در جلسه ۱۳۸۱/۰۳/۲۲ تأسیس انجمن علمی فرش ایران در کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.انجمن فعالیت رسمی خود را در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۰۸ با دریافت مجوز از اداره تبت شرکت‌ها آغاز نمود.

https://icsa.ir/

درباره طره

طره مجلۀ تخصصی فرش دست‌باف است که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی حمید کارگر و سردبیری داود شادلو منتشر می‌شود. بررسی آخرین رخدادهای حوزۀ فرش دست‌باف، معرفی، نقد و بررسی تشکل‌ها، کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی مرتبط با فرش دست‌باف، نگاه تاریخی به این هنر‌ـ‌صنعت، تحلیل بازار و اقتصاد فرش دست‌باف از جمله مطالب مورد توجه در طره است. بررسی پیوند میان فرش دست‌باف و دیگر هنر‌ها، نگریستن به فرش از دید صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و هنری، آموزش فنون و شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات از دیگر سرفصل‌هایی است که در طره به آن‌ها پرداخته می‌شود. گردانندگان نشریۀ طره امیدوارند که با آسیب‌شناسی نشریات پیشین این حوزه و بررسی ضعف‌ها و قوت‌های تجربه‌های قبلی و با بهره‌گرفتن از نیروهای متخصص و فعالان حوزۀ روزنامه‌نگاری، حضور سزاوار فرش ایرانی را در عرصۀ مطبوعات به نمایش درآورند. طره، در راستای این اهداف، از همکاری علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران در حوزه‌های یادشده استقبال می‌کند.

https://torreh.net/

نظر خود را بنویسید

دیدگاه