خرید فرش مناسب فضای کار

خرید فرش مناسب فضای کار

طراحی فضای داخلی محل کار، تاثیر مستقیم بر ایجاد روحیه تیمی و صمیمیت بین افراد، در نتیجه عملکرد بهتر و کارایی بیشتر در محل کار دارد. یکی از عناصر مهم در ایجاد فضایی آرام و دلنشین استفاده از فرش‌ها می‌باشد.

اگر به دنبال استفاده از فرش، برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی هستید در این مقاله به نکات مهم خرید فرش مناسب فضای کار می‌پردازیم.

همچنین از فرش‌ها می‌توان به عنوان کالاهایی تزیینی برای آویز به روی دیوار استفاده کرد.

 

اهمیت استفاده از فرش در محیط کار 

استفاده از فرش در فضای داخلی محیط کار مزایای زیادی از جمله ایجاد حس راحتی، نمای زیبا، کاهش میزان صدا و ایجاد حس اعتماد دارد. 

 

  • تاثیر فرش در زیبایی محل کار 

فرش یکی از بهترین گزینه‌ها برای زیبایی بخشیدن و حس اعتماد در محل کار می‌باشد. اما توجه کنید که طرح فرش مورد نظر را متناسب با سبک چیدمان محل کار انتخاب کنید و تا حد امکان سعی کنید که رنگ فرش با دیگر رنگ‌های محل کار همخوانی داشته باشد. 

 

  • ایجاد حس راحتی و کاهش خستگی 

 فرش‌ها مانند یک لایه‌ی نرم هستند که نسبت به کفپوش‌های سرامیکی و چوبی گرمای بیشتری در خود ذخیره می‌کنند از این روی فشارهای زیادی که در طی ساعات کاری از طریق پاها به فرد منتقل می‌شود را کاهش میدهد. همچنین جالب است بدانید فرش‌ها برخلاف کفپوش‌ها از بیماری‌های پا جلوگیری می‌کنند.

 

  • فرش‌ها موثر در کاهش صدا در محیط کار 

جنس فرش به گونه‌ای می‌باشد که تا حد زیادی صداها و نویزها را به خود جذب می‌کند. همچنین علاوه بر صدا، در کاهش لغزش‌های کم مانند لغزش بر اثر راه رفتن نیز موثر می‌باشد و با کاهش صداهای مزاحم اطراف موجب افزایش تمرکز کارکنان نیز می‌شود.

 

  • فرش‌ها موثر در حفظ دمای مناسب

یکی از ویژگی فرش‌ها این می‌باشد که می‌توانند تا حد زیادی در حفظ دما موثر باشند و از سرد شدن یا گرم شدن ناگهانی فضا جلوگیری می‌کند. فرش‌ها در فصول سرد سال از انتقال سرما از طریق زمین به پاها جلوگیری می‌کنند و در فصول گرم نیز در متعادل سازی دما موثر می‌باشند.

 

  • تاثیر فرش‌ها در سلامتی کارکنان 

وجود فرش در یک فضا، تا حد زیادی از وجود گرد و غبار در آنجا جلوگیری می‌کند. زیرا که فرش‌ها تا حد زیادی گرد و خاک و آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند و از مشکلات تنفسی کارکنان جلوگیری می‌کند.

 

نکات مهم انتخاب فرش مناسب برای محیط کاری 

همانطور که در بالا اشاره کردیم استفاده از انواع فرش‌ها در محیط کاری علاوه بر زیبایی، تاثیر زیادی در ایجاد فضای صمیمی و گرم دارد. از دیگر مزایای استفاده از فرش‌ها در محیط کاری می‌توان به تنوع رنگ و طرح آن‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید از فرش‌های مدرن و ماشینی تا فرش‌های دستباف و سنتی را در محیط کاری خود به کار ببرید. اما نکاتی که باید در هنگام خرید و انتخاب فرش محل کار بدانید را در ادامه اشاره میکنیم : 

 

اندازه فرش در محل کار 

ابعاد و اندازه فرش در محیط کار کاملا به سبک و سلیقه‌ی شما بستگی دارد. شما می‌توانید از فرش‌ها فقط در مناطق مرکز اتاق‌های اصلی، اتاق مدیریت و یا در زیر میزهای پذیرایی استفاده کنید. همچنین میتوانید از فرش‌ها در محل استراحت کارکنان استفاده کنید. برخی افراد هم  برای راحتی بیشتر تمام سطوح کف را با فرش می‌پوشانند.

 

رنگ و طرح مناسب فرش در محل کار

درست است که استفاده از فرش در دکوراسیون محل کار مزایای زیادی دارد اما باید توجه داشته باشید که نوع طرح و رنگ آن نیز از نکات مهم در استفاده از فرش‌ها در مکان‌های تجاری و اداری می‌باشند. سعی کنید تا حد امکان از فرش‌هایی مطابق با سبک محل کار خود ااستفاده کنید.  در انتخاب رنگ دقت کنید تا رنگ‌هایی متناسب و هماهنگ با رنگ برندتان و دیگر اجزای دکوراسیون محل کارتان انتخاب کنید. همچنین سعی کنید رنگ هایی که آرامش بخش و منعکس کننده  انرژی هستند را انتخاب کنید. به طور کلی بهتر است برای انتخاب فرش محل کار از افراد متخصص و با تجربه مشورت بگیرید.

 

جنس فرش در محل کار 

از آنجایی که محل کار در طول روز رفت و آمد زیادی انجام می‌شود پس بهتر است به سراغ با کیفیت‌ترین فرش‌ها بروید. 

در فرش‌های ماشینی، فرش‌های بافته شده با الیاف اکریلیک و بعد از آن الیاف پلی استر از با کیفیت ترین فرش‌ها می‌باشند و مقاومت و استحکام زیادی در برابر پا خوردگی و نور خورشید دارند و نسبت به فرش‌های دیگر مقرون به صرفه تر نیز می‌باشند. 

 

بودجه مورد نظر برای خرید فرش در محل کار 

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب و خرید فرش برای محل کار، میزان بودجه‌ی شما می‌باشد. اگر به دنبال فرش‌هایی بسیار لوکس و با ارزش هستید و بودجه‌ی زیادی را می‌خواهید به آن اختصاص دهید بهتر است به سراغ فرش‌های دستباف بروید. در غیر این صورت فرش‌های ماشینی با کیفیت انتخاب بسیار مناسبی برای شما می‌باشند.

با این وجود پیشنهاد ما این است که سعی کنید به دنبال فرش‌های با کیفیت بروید تا مدت‌ها از پرداخت هزینه‌های اضافی برای خرید فرش راحت باشید و به نوعی سرمایه گذاری کرده باشید.

 

خوبی‌های استفاده از فرش و قالیچه در فضای کار

 

  • قابلیت شست و شو و پاکیزگی فرش

از آنجایی که محل کار می‌تواند بسیار شلوغ و پر رفت و آمد باشد بهتر است برای خرید فرش به دنبال فرش‌هایی باشید که تمیز کردن آن‌ها کار سختی نمی‌باشد و به راحتی لکه گیری می‌شوند و برای محیط‌های کاری مناسب می‌باشند. فرش‌هایی که به صورت چند لایه بافته می‌شوند و چگالی بالایی دارند در برابر نفوذ آلودگی به لایه‌های زیرین فرش مقاوم می‌باشند.

  • قابلیت جلوگیری از لغزش 

از آنجایی که در بیشتر موارد کف محل‌های تجاری و اداری از کفپوش‌های سرامیکی، سنگی و یا چوبی می‌باشد، یکی از مسائل اصلی استفاده از فرش در محیط کار لغزنده بودن آن‌ها و خطر ایجاد حادثه می‌باشد. برای جلوگیری از این موارد در هنگام خرید فرش حتما به  چرم پشت فرش دقت کنید و از مرغوب بودن جنس آن مطمئن شوید و یا می‌توانید از ترمزهای فرش برای جلوگیری از لغزش استفاده کنید.

 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه