تاثیر فرش ایرانی بر سلامت روان و انرژی مثبت

تاثیر فرش ایرانی بر سلامت روان و انرژی مثبت

فرش‌ها نقش بسزایی در بهبود انرژی مثبت درونی انسان دارد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر برای چیدمان دکوراسیون استفاده می‌شود

ممکن است که در  فضای یک خانه انرژی مثبت حاکم باشد اما با انتخاب فرش مناسب نیز این اتفاق رقم خواهد خورد که این انرژی نیز مضاعف شود و انرژی مثبت بیشتری را دریافت کنید

 

در زمینه‌ی فرش‌ها معمولا رنگ‌های زیبا و با هارمونی خاصی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتوانند بهترین انرژی را به انسان القا کنند و همچنین جلوه بصری زیبایی داشته باشد.

 به طور مثال رنگ سبز باعث رونق، سلامت و خلاقیت خانواده می‌شود، یا مثلا رنگ نقره‌ای، خاکستری و سفید باعث تحریک ذهن و خلاقیت می‌شود. یا رنگ زمینه قهوه‌ای همراه با طلایی سبب ایجاد حس امنیت و آرامش می‌شود. رنگ‌های زرد و قرمز نشانه‌هایی از شعله آتش و ایجاد انرژی دارد و ...... . در ادامه‌ی این مقاله به طور کامل به توضیح  تاثیر طرح و رنگ فرش‌ها در سلامت روان و همچنین افزایش انرژی مثبت در افراد می‌پردازیم. 

 

تاثیر طرح فرش در افزایش انرژی مثبت

معمولا فرش‌ها به صورت مستطیل، مربع، دایره و بیضی هستند که هر کدام از این شکل‌ها باعث ایجاد حسی متفاوت در ما می‌شود. این شکل‌ها میتواند باعث تغییر انرژی در فضای یک خانه شود . انرژی فرش‌های گرد و بیضی همراه با عشق و آرامش است به گونه ای که انگار افراد حاضر در خانه را به آغوش می‌کشد. فرش‌های بیضی معمولا حس قدرت و ثروت را در افراد القا می‌کنند و باعث ایجاد انرژی مثبت می‌شوند . فرش‌های مربع و مستطیل شکل نیز حس و انرژی قدرت و ثروت را به اطرافیان القا می‌کنند و باعث ایجاد انرژی مثبت و نوعی حس خوب در فرد  می‌شوند که البته رایج ترین شکل فرش نیز هستند.

 

نحوه انتخاب فرش و انرژی مثبت آن ها

با ورودی اصلی خانه شروع می‌کنیم که اتفاقا نقطه شروع است و از آنجا انرژی‌های خوب شروع به انتقال می‌کند. پس نباید فرش‌های ورودی را فراموش کنید یا از اهمیت آن‌ها غافل شوید. در واقع این فرش‌ها اولین چیزی می‌باشند که فرد در هنگام ورود آن را می‌بیند و می‌تواند تاثیر بسزایی در انرژی دریافتی از آن مکان داشته باشد. می‌توان برای انتقال انرژی خوب از یک فرش راهرویی یا پادری‌های زیبا همراه با سایه‌های قرمز و نارنجی استفاده کرد که حس جنب و جوش و سر زندگی را القا کند اگر فضای ورودی راهرو شکل باشد میتوان از فرش‌های باریک با رنگ‌های زیبا استفاده کرد و اگر درب ورودی خانه به داخل فضای نشیمن باز می‌شود از یک پادری استفاده کنید که حس گم شدگی ایجاد نکند و یک فضای مشخص ایجاد شود تا حس بهتری برای ورودی خانه به همراه داشته باشد.

 

فرش در اتاق نشیمن و انرژی آن

در اتاق نشیمن می‌توانید از یک فرش با طرح زیگزاگ استفاده کنید زیرا این طرح باعث ایجاد حس و انرژی مثبت در انسان می‌شود. اگر در فرش اتاق نشیمن از رنگ قرمز استفاده شود حس ثروت و انرژی‌هایی مانند انرژی آتش را القا می‌کند . در هنگام قرار دادن محل فرش در قسمت نشیمن یا پذیرایی خانه تعادل کلی را در نظر بگیرید که با توجه به نسبت و میزان وسایل و مبلمان خانه و همچنین نقشه خانه شکل مناسب فرش را انتخاب کنید. 

فرش مستطیلی در فضای نشیمن، مبل، میز‌های کناری و وسایل را در یک محدوده مشخص نگه می‌دارد که ایجاد یک فضای گرم برای گفتگو را فراهم می‌کند. به طور مثال اگر فضای خانه در تناژ رنگ سفید یا خاکستری هست می‌توان با استفاده از فرشی با رنگ زمینه مشکی یا آبی فضا را دلنشین‌تر و دارای انرژی بهتری کرد.

 

فرش برای بخش غذاخوری خانه

معمولا در بخش ناهار خوری خانه‌ها از فضای چوبی استفاده شده است مانند میز ناهار خوری چوبی و صندلی‌هایش و همچنین بوفه‌های چوبی آن که در این قسمت بهتر است از فرش با رنگ‌های خنثی استفاده شود تا رنگ‌های چوب را خنثی کند و انرژی خوبی به فضا دهد. می‌توان از یک فرش دستباف با طرح سنتی استفاده کرد. همچنین با توجه به نوع میز و فضایی که در اختیار است می‌توان از یک فرش مدرن استفاده کرد.

 معمولا در قسمت غذا خوری خانه باید به طور اصولی فرش از هر طرف میز حدودا ۳۰ سانت همپوشانی داشته باشند تا صندلی‌ها در فضای امن عقب رانده شوند.

از فرش‌هایی که تراکم خیلی بالا دارند و همچنین حالت پشمی دارند در این فضا استفاده نکنید مگر اینکه علاقه زیادی به استفاده از جارو برقی برای جمع کردن خرده‌های غذا از روی فرش داشته باشید.

 

فرش در آشپزخانه و انرژی آن

 در یک آشپزخانه حتما باید به فکر استفاده از یک فرش نرم و لطیف باشید. 

وقتی که کفپوش‌های سفت آشپزخانه با یک فرش نرم می‌شوند حس بهتری برای آشپزی کردن آشپز دارد و باعث ایجاد آرامش می‌شود .

جالب است بدانید شکل مستطیلی فرش در این فضا باعث خلاقیت سرآشپز حین آشپزی می‌شود. می‌توانید از یه فرش رنگ زرد و رنگارنگ استفاده کنید تا حس بهتری برای شما ایجاد کند . اگر از فرش گرد در این فضا استفاده کنید وضوح ذهنی بهتری برای شما دارد . 

انتخاب فرش‌های کوچکتر قابل شستشو می‌تواند گزینه هوشمندانه‌ای باشد.

 

فرش اتاق خواب و انرژی آن 

فرش‌های اتاق خواب برای راحتی بیشتر به اتاق اضافه خواهند شد تا حس راحتی مانند بالش‌های پر را به انسان بدهد و انرژی بهتری برای فضای اتاق خواب داشته باشد. 

رنگ‌های ملایم‌تر به دلیل القای حس آرامش انتخاب مناسبی برای فضای اتاق خواب هستند. برای عاشقانه‌تر جلوه دادن فضای اتاق خواب می‌توانید از سایه‌های صورتی یا بنفش استفاده کنید. برای طراوت بیشتر از رنگ سبز و برای خواب آرام‌تر از رنگ آبی ملایم استفاده کنید.

فرش مناسب برای جلوی درب حمام بهتر است فرشی با پرز‌های بلند باشد تا هنگام خروج از حمام آب را به خود جذب کند و همچنین باید از جنس مرغوبی باشد که با خیس شدن پس از مدتی بوی بد به خود نگیرد و البته رنگ آن متناسب به دلخواه شما و فضای خانه خودتان باشد.

 

نظر خود را بنویسید

دیدگاه